TUNNETE, ET ON AEG PATJA VAHETADA? ME AITAME TEIL ÕIGE VÄLJA VALIDA!

Uneeksperdid soovitavad patja uuendada iga 12–18 kuu tagant.

Me rõhutame muidugi alati, et see ei ole reegel ja patja tuleks vahetada niipea, kui tunnete vajadust. Padi tasub välja vahetada, kui selle ebameeldiv deformatsioon hakkab põhjustama pea-, kaela- ja õlavalu. Samuti siis, kui padjal on naturaalne täitematerjal ja hommikuti on nina kinni. Selline ebamugav tunne võib tuleneda tolmulestadest või allergeenidest. Veel üks põhjuseid on näo ja pea higistamine, mis võib hooajati tugevneda. Suvel tasub valida naturaalset päritolu kangastest valmistatud padi, mis laseb paremini õhku läbi.

Uneeksperdid soovitavad patja uuendada iga 12–18 kuu tagant. Me rõhutame muidugi alati, et see ei ole reegel ja patja tuleks vahetada niipea, kui tunnete vajadust. Padi tasub välja vahetada, kui selle ebameeldiv deformatsioon hakkab põhjustama pea-, kaela- ja õlavalu. Samuti siis, kui padjal on naturaalne täitematerjal ja hommikuti on nina kinni. Selline ebamugav tunne võib tuleneda tolmulestadest või allergeenidest. Veel üks põhjuseid on näo ja pea higistamine, mis võib hooajati tugevneda. Suvel tasub valida naturaalset päritolu kangastest valmistatud padi, mis laseb paremini õhku läbi.

Sobivaima padjakuju valimisel on tähtis mõista padja peamist otstarvet – hoida magamise ajal pead lülisambaga samal joonel. Samamoodi nagu hoiame pead tavapäraselt seistes vertikaalasendis. Niisiis sobivaima padja valimisel tasub arvesse võtta oma magamisharjumusi ja meelepäraseid magamisasendeid:

  • Kui teile meeldib kõhuli magada, soovitame valida pehmema ja madalama padja, mis aitab ära hoida kaelapiirkonna pinget.
  • Kui magate selili, eelistage madalamat, kuid kõvemat patja. See peab kaelale ja peale õige toestuse tagama.
  • Kui magate suuremalt jaolt külili, oleks teil vaja kõvemat ja kõrgemat patja, mis täidaks õlgade, pea ja madratsi vahele jääva ruumi ning tagaks magamise ajal loomuliku kehaasendi.
  • Kui vahetate magades sageli asendit, eelistage patja, mis kohandub teie magamisharjumustega. See peaks olema keskmise kõrguse ja keskmise kõvadusega.
  • On oluline silmas pidada, et padja kõrgus sõltub kõige enam täitematerjali kogusest ning padja pehmus täitematerjali koostisest ja faktuurist. Siidist, sulgedest ja sünteetilise täidisega patju võib pidada pehmemaks, seevastu villast ja tatrakestadest täidisega ning enamik ortopeedilisi patju kuuluvad kõvemate hulka.

Peamine küsimus, mida meile esitatakse: „Mille poolest erinevad naturaalse ja sünteetilise täidisega padjad?“ Täpsustuseks tuleks öelda, et naturaalsete täitematerjalidega padjad kestavad kauem, nende kvaliteet on parem, need lasevad tõhusamini õhku läbi ja aurustavad suurepäraselt keha niiskust. Need tagavad magamise ajal suurema mugavustunde, kui teil ei ole endale teadaolevalt allergiat naturaalsete kiudude ega tolmulestade vastu. Vastasel juhul soovitame valida naturaalse antiallergilise (nagu siidist, bambusest, Tencelist täidisega) või sünteetilise padja. Sellised padjad ei tekita allergiat ning neisse ei kogune tolmulestad, bakterid ega hallitus. Neid võib kõrgel temperatuuril pesta, ent sagedase pesu ja kasutuse tagajärjel deformeeruvad need kiiremini, sellepärast tuleb neid märksa tihemini vahetada.

Kui tunnete, et on aeg proovida uut patja, siis nii tehkegi! Vaadake oma magamisharjumused üle ja valige endale kõige paremini sobiv padi, mis tagab täiusliku puhkuse ja kvaliteetse une!